The Elfin Knight
No: 2; variant: 2C
- THERE stands a knicht at the tap o yon hill,
Oure the hills and far awa
He has blawn his horn loud and shill.
The cauld wind's blawn my plaid awa
- 'If I had the horn that I hear blawn,
And the knicht that blaws that horn!'
- She had na sooner thae words said,
Than the elfin knicht cam to her side.
- 'Are na ye oure young a may
Wi onie young man doun to lie?'
- 'I have a sister younger than I,
And she was married yesterday.'
- 'Married wi me ye sall neer be nane
Till ye mak to me a sark but a seam.
- 'And ye maun shape it knife-,sheer-less,
And ye maun sew it needle-, threed-less.
- 'And ye maun wash it in yon cistran,
Whare water never stood nor ran.
- 'And ye maun dry it on yon hawthorn,
Whare the sun neer shon sin man was born.'
- 'Gin that courtesie I do for thee,
Ye maun do this for me.
- 'Ye'll get an acre o gude red-land
Atween the saut sea and the sand.
- 'I want that land for to be corn,
And ye maun aer it wi your horn.
- 'And ye maun saw it without a seed,
And ye maun harrow it wi a threed.
- 'And ye maun shear it wi your knife,
And na tyne a pickle o't for your life.
- 'And ye maun moue it in yon mouse-hole
And ye maun thrash it in your shoe-sole.
- 'And ye maun fan it wi your luves,
And ye maun sack it in your gloves.
- 'And ye maun bring it oure the sea,
Fair and clean and dry to me.
- 'And whan that your wark is weill deen,
Yese get your sark without a seam.'